Er du vores nye kollega?

På Kirkebakkeskolen har vi høje ambitioner - både på vores egne og på elevernes vegne. Vi er stolte af vores faglighed, og vi værdsætter hårdt arbejde og vedholdenhed.

""

Det er vigtigt at gøre sig umage og stå på tæer for at kunne nå helt til toppen. Men samtidig insisterer vi på at have modet til at turde fejle. For så bygger vi erfaring op, og vi får øje på andre veje at gå. Det er her, når vi vælger de udfordrende veje, at læreprocessen kører på højeste blus. Når blot vi tør, og det gør vi – sammen.

Her må man gerne være dygtig til noget, og i vores samarbejde opkvalificerer vi hinandens talenter. Som lærer eller pædagog på Kirkebakkeskolen skal man have lyst til at gå forrest, tænke ud af boksen og sætte barren højt. Vi vil ikke lægge skjul på, at vi kun ønsker at have de dygtigste og mest talentfulde kollegaer!

Som ansat på Kirkebakkeskolen vil du opleve vores stærke fællesskaber. Vi holder et skarpt fokus på at etablere og styrke fællesskaber på trods af forskelligheder, på kryds og tværs mellem eleverne, blandt personalet og med forældrene som helt afgørende samarbejdspartnere. For os er det konstruktive og velfungerende samarbejde både en ambition, en forventning og et privilegium. Talent trives nu en gang bedst i rammer præget af tryghed, gensidig respekt, nærvær og tillid.

På Kirkebakkeskolen opstår der løbende ledige stillinger og vikariater til besættelse. Har du, hvad der skal til for at blive vores nye kollega, opfordrer vi dig til at holde øje med hjemmesiden, hvor ledige stillinger kan tilgås. Du er også meget velkommen til at sende en uopfordret ansøgning.

Hvordan er det at arbejde på Kirkebakkeskolen?

• Tina Hauge Lybæk, kantineleder

"Det er en dejlig arbejdsplads med god tone og godt humør helt oppe fra ledelsen, som spreder sig ud over ansatte og elever.

Kantinen er placeret centralt på skolen og medvirker til, at vi, som arbejder der, er så heldige at hilse på mange børn og kollegaer i løbet af en dag. Vi har stor opbakning, vide rammer og et godt samarbejde med ledelsen og alle ansatte ift., hvad der kan sættes på menuen, og hvad der er brug for til møder og forskellige arrangementer.

I TAP-teamet, servicemedarbejderne, styrker vi både det professionelle og det sociale sammenhold, ved bla. at arrangere sociale arrangementer et par gange om året og drikke morgenkaffe sammen en gang ugentligt."

• Mathilde Zederkof, lærer i udskolingen

"At arbejde på Kirkebakken er skønt. Der er både den skønne udsigt ud over trækronerne, Vejle Fjord og skoven - men det er også dejligt at kunne udvikle sig i så høj grad, som det er muligt her.
    Elevernes arbejdsmoral og forældresamarbejdet gør mit job nemmere og mere spændende - og så er kantinen et af Vejles bedste spisesteder.
    For ledelsen er der ikke langt fra tanke til handling. Jeg fik ved en MU-samtale udtrykt ønske om at kunne undervise i Cambridge English, og kort tid efter var det igangsat. Det er noget, man som lærer sætter pris på.
    Der er omsorgsfulde og fagligt meget dygtige kollegaer, som alle gør deres allerbedste hver dag, så vi kan få Vejles fineste skole til at fungere så godt, som den gør. Vores pædagogiske fællesskab er stærkt."
  • Lasse Lund, pædagog

"Det er fedt at være et sted, hvor ledelsen tror på en og er med til at gøre ens ideer til virkelighed.

Det er rart at være i et professionelt fællesskab, hvor alle gerne vil bidrage til at højne skolens niveau.

Jeg glæder mig til at komme på arbejde og takle de udfordringer, som dagen bringer sammen med mine kollegaer."

• Lasse Kim Frimand, lærer i indskolingen

"Kirkebakkeskolen er et godt sted, fordi vi samarbejder i små teams, hvilket sikrer et fælles fokus på eleverne. Jeg oplever, at min faglighed bliver værdsat, og at jeg får mulighed for at udvikle min pædagogiske og didaktiske praksis.

Det giver mig god energi at være en del af et team, hvor vi har samarbejdet i lang tid. Dette betyder, at vi har lært hinandens kompetencer og styrker at kende. Så udover, at vi fungerer godt socialt, løfter vi også i flok omkring kerneopgaven på skolen.

Kirkebakkeskolen er åben over for de forslag, jeg kommer med, og det har en stor motiverende betydning for mit arbejde. Jeg oplever, at jeg bliver mødt med anerkendelse, og der bliver altid søgt efter konstruktive løsninger på problemstillinger. Min positive deltagelse på arbejdet er en vigtig faktor for et godt arbejdsmiljø, og jeg er taknemmelig for at være en del af Kirkebakkeskolen."

• Anders Daugaard, lærer siden 2013

"Kirkebakkeskolen er et professionelt sted. Jeg møder altid kolleger og interessenter, der vil det bedste for skolen, undervisningen og eleverne.

Det er et godt sted at være. Der er socialt sammenhold, f.eks. kan nævnes herreklubben, hvor man er sammen om noget andet end arbejde.

Det giver mig energi, at jeg arbejder med de fag, jeg har kompetencer i, og man bliver ikke pålagt at undervise i fag, hvori man ikke har kompetencerne.

IT er en stor del af hverdagen på skolen. Eleverne benytter sig af mange forskellige programmer og portaler og lærer hurtigt nye at kende. De er gode til at benytte sig af de mest hensigtsmæssige digitale løsninger i de mange forskellige faglige situationer."

• Inge Ejlersen, børnehaveklasseleder siden 2002

"Det er et rigtig rart sted at være, for vi er gode til at sparre og drage omsorg for hinanden.

Vi tager hånd om nye kolleger, og jeg synes, vores mentorordning fungerer rigtig fint.

Vi er en skole med fokus på udvikling, og vi arbejder med mange spændende projekter hen over året. Her er plads til spontanitet og fleksibilitet."