Fælles information for skoler

På denne side kan du finde informationer, der gælder for alle skoler i Vejle Kommune.

Ferier og lukkedage

Alle skoler følger Vejle Kommunes overordnede ferieplan. Her kan du finde en oversigt for både dette skoleår og det næste.

Takster for skolefritidsordning (SFO)

Alle folkeskoler i Vejle Kommune tilbyder SFO. SFO er et tilbud om pasning efter normal skoletid for børn fra 0. klasse til og med 6. klasse. På kommunens hjemmeside kan du læse, hvad de forskellige moduler koster.

Buskort og kørsel til og fra skole

Vejle Kommune betaler dit barns buskort, hvis vejen til distriktsskolen er lang eller trafikfarlig. Du kan læse mere om regler og vilkår på kommunens hjemmeside.

Trafikfarlige veje

Her finder du en oversigt over, hvilke trafikfarlige veje, der er, når dit barn skal i skole.

Medicin

Hvis dit barn har fået ordineret medicin, som skolen skal hjælpe med, skal du som forældre på forhånd udfylde et oplysningsskema via selvbetjening (kræver MitID).

Erstatningsansvar

Du ved det måske ikke, men børn har faktisk et erstatningsansvar og kan dermed blive stillet til ansvar for eksempelvis skade på andre børn, ligesom der kan kræves erstatning af ødelagte genstande, som eksempelvis en knust rude, iPad-skærm, en ødelagt computer m.m. Du kan læse mere om erstatningsansvar i Justitsministeriets folder.