Gode fortællinger

Små fortællinger fra tidligere og nuværende medarbejdere og elever om det at være på Kirkebakkeskolen.

Tidligere og nuværende medarbejdere

  • Inge Ejlersen, børnehaveklasseleder siden 2002

    "Det er et rigtig rart sted at være, og vi er gode til at sparre og drage omsorg for hinanden.

    Vi tager hånd om nye kolleger, og jeg synes, vores mentorordning fungerer rigtig fint.

    Vi er en skole med fokus på udvikling, vi arbejder med mange spændende projekter hen over året. Her er plads til spontanitet og fleksibilitet.”

  • Julia Storm, tidligere lærer i udskolingen

    "Jeg arbejder på en ambitiøs skole - det har jeg gjort i mange år.

    Da jeg som nyuddannet lærer startede på Kirkebakkeskolen tilbage i 2005, var det naturligvis med sommerfugle i maven, for jeg vidste ikke helt, hvad jeg gik ind til. Jeg kendte ikke til skolen, kollegerne, ledelsen, eleverne eller forældrene. Det blev der heldigvis hurtigt lavet om på.

     Jeg lærte nemlig hurtigt, at Kirkebakkeskolen er et ambitiøst sted, og det har det altid været. Skolen bærer en lang og stolt tradition for at have fremsynede ledere, lærere og pædagoger. Denne tradition betyder for skolen, at der altid er gang i nye, spændende projekter med eksterne samarbejdspartnere, interne udviklingsprojekter og kreative processer. Disse spændende tiltag, kombineret med den udfordrende tilgang til samarbejdet, der er blandt kollegerne, betyder, at når man arbejder her, kan man ikke undgå at opleve en rivende, personlig udvikling - vi står nemlig aldrig stille på Kirkebakkeskolen - hverken fysisk eller mentalt. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

    På Kirkebakkeskolen står vi på tæer. Vi står på tæer i fællesskab om at opnå det bedst mulige resultat i alle henseender. Vi søger at finde og udnytte hinandens talenter på bedste vis, drager omsorg for de potentialer vi hver især besidder og kræver kvalitetsbevidsthed og disciplin af alle samarbejdspartnere - kolleger, elever og forældre såvel som eksterne interessenter. Vi omfavner forandringer, fordi vi tror på, at forandring også skaber fornyelse og dermed nye muligheder. Vi er vænnet til at være forandringsparate, så vi kan gribe de muligheder, der kommer vores vej og dermed opnå ny udvikling både personligt, i læringsuniverserne og i organisationen.

    For mig personligt betyder det at arbejde på den ambitiøse skole, som Kirkebakkeskolen er, at jeg hver dag møder glad ind om morgenen. Jeg ved, at min dag i går aldrig kommer til at ligne min dag i morgen, for mine kolleger skal nok udfordre mig på min professionalitet, min ledelse skal nok præsentere en ny og spændende opgave for mig, og mine elever skal nok være nysgerrige og bede mig om hjælp til at udfordre deres egen læring både fagligt og socialt.

    På Kirkebakkeskolen bliver mine talenter sat i spil, mine udviklingspotentialer bliver set og udfordret og mine kompetencer bliver udnyttet til fulde. Jeg kan altid lære mere, og det får jeg altid lov til her, og det er derfor, at Kirkebakkeskolen er et fantastisk sted at arbejde."

  • Anders Daugaard, lærer siden 2013

    “Kirkebakkeskolen er et professionelt sted. Jeg møder altid kolleger og interessenter, der vil det bedste for skolen, undervisningen og eleverne.

    Det giver mig energi, at jeg arbejder med de fag, jeg har kompetencer i, og man bliver ikke pålagt at undervise i fag, hvori man ikke har kompetencerne.

    IT er en stor del af hverdagen på skolen. Eleverne benytter sig af mange forskellige programmer og portaler og lærer hurtigt nye at kende. De er gode til at benytte sig af de mest hensigtsmæssige digitale løsninger i de mange forskellige faglige situationer."

Tidligere og nuværende elever om det at være på skolen

  • Teresa, 5. årgang

    ”Kirkebakkeskolen er en god skole, fordi vi ikke kun sidder på vores plads hele dagen. Vi kommer tit udenfor i timerne og bevæger os lidt, som f.eks. med at spille fodbold, stikbold, høvdingebold osv. I nogle af timerne vil lærerne gerne have, at vi bevæger os, så de sætter nogle poster op rundt på skolen, hvor vi løber lidt rundt og lærer noget på en sjov måde. 

    Nogle gange kan lærerne være rigtig trælse, men de kan også hjælpe os rigtig meget. Matematikken har mange svært ved, men på den her skole er de rigtig gode til at hjælpe. Så nogle gange er det godt nok at have en lidt skrap lærer.

    Men alligevel er lærerne jo rigtige flinke, de er alle sammen rigtige søde at være sammen med. F.eks. laver de sådan nogle møder, som skal hjælpe os og gøre os glade for at gå her.”

  • Lasse, 5. årgang

    ”Det er en skole med gode lærere og en god undervisning. Skolen er et rigtigt godt sted at holde frikvarter, og den er også meget ren. Skolen byder også på en rigtig god kantine, hvor der kommer forskellige dagens retter hver dag.”

    I vores klasse har vi noget, der hedder ugens professor. Det handler om, at alle i klassen skal vælge et emne og lave en præsentation om emnet og derefter fremlægge det for hele klassen. Det har jeg lært meget af.”

  • Sarah, 8. årgang

    “Skolen er helt nyrenoveret, så derfor er der ikke nogle steder, hvor der er gamle slidte møbler og revnede vægge.”

    Vi har nogle rigtige gode lærere, der passer lige ind til det niveau og årgang, som du går på.

    Ordblinde kan få hjælp, og alle har forståelse for, hvad det er, de går igennem.

    Skolen går meget ind for motion. Vi har en svømmehal, en gymnastiksal, en rigtig stor hal samt et stort udeareal. Vi ligger jo lige ud til skoven, og det har sine frynsegoder i biologi, idræt og andre fag.”

  • Lucas, 9. årgang

    “Jeg har primært lært mest i udskolingen, eftersom at niveauet bliver en del højere, og der forventes mere end i indskolingen og mellemtrinnet.

    Jeg er glad for de fantastiske lærere, vi har og det niveau, vi er på. Og der er humor med i skoledagen.

    Jeg synes, det er fedt, at vi f.eks. har en svømmehal. Det er der ikke så mange skoler, der har. Det fedeste ved skolen er nok, at den er Hi-Tech-agtig med moderne systemer. Vi har en masse nye ting, som andre skoler ikke har: Vores røde bakker ude foran skolens indgang, glaskuplerne som eleverne kan sidde i, rundellerne som eleverne kan hænge i og så en sund og velfungerende kantine.”

  • Harry, 9. årgang

    “Jeg har lært mest i udskolingen. Jeg har f.eks. forelsket mig i historie, biologi, matematik og fysik. Min faglighed blev forhøjet med over 200 %, da jeg fik undervisning af de mange engagerede lærere, som underviser på et markant højere niveau i udskolingen.

    Jeg er glad for sammenholdet mellem elever og lærere. Det giver en god og motiverende effekt på mig og forbedrer min skoledag.”

  • Amalie, 9. årgang

    “Vi har det godt både socialt og fagligt på skolen, men det er også noget, vi gør meget for. Vi har f.eks. lavet mange ting på tværs af årgangene, hvilket betyder, at vi som 8. og 9. klasser er nede hos de mindre klasser og hjælper dem med IT, læsning osv.

    Jeg lærer mest, når jeg er i et godt miljø, og det har vi her på Kirkebakkeskolen. Jeg lærer mest, når undervisningen er spændende og fanger min interesse. Vi havde sidste år en alternativ periode, som handlede om rap og rappens historie. Vi sluttede af med at lave et show på skolen. Det, at vi skulle gøre det i virkeligheden, var helt fantastisk. Det lærte jeg rigtig meget af.”