Kantinen

Kantinen følger de officielle kostråd fra Sundhedsstyrelsen og har desuden fokus på bæredygtig og klimavenlig mad og produktion.

Kø til kantinen
Kebab ruller

• Kantinen

På Kirkebakkeskolen er vi vilde med mad. God, sund og varieret mad. Mad, der holder dig mæt og frisk, så du kan klare en lang skoledag. Vi har øjne og ører åbne for, hvad der er dine livretter. For vi elsker at lave mad, der bliver spist. Derfor har vi også en idé-postkasse. Her kan eleverne komme med forslag til retter, og hver uge præmierer vi et af forslagene med en gratis frokost. Således er det eleverne på Kirkebakkeskolen, der har stor indflydelse på udbuddet i kantinen.

Kantinen er et tilbud til alle elever og ansatte. Vi tilbyder hver dag en varm ret. Herudover er der altid en ret mere, som kan være sandwich, suppe, en lun ret, pastasalat mm. Mindst én af retterne vil være uden svinekød, så alle kan spise med.

I formiddagspausen sælger vi grovboller, rundstykker, yoghurt med mysli, smoothies, fuldkornspølsehorn mm.

Vi tager udgangspunkt i de oficielle kostråd anbefalet af Sundhedsstyrelsen. Dem kan du læse mere om på Fødevarestyrelsens hjemmeside

Vi arbejder altid på, at eleverne får den bedste smagsoplevelse med det størst mulige næringsindhold, og vi har derfor fokus på at få masser af groft og grønt i maden, uden at det kan ses. Pasta, ris og brød er så vidt muligt fuldkorn.

Vi har fokus på bæredygtig og klimavenlig mad og produktion. Vi prioriterer at lave mad fra bunden med et minimalt madspild og genanvender derfor så vidt muligt alle rester. F.eks. kan ris, brød og rugbrød anvendes i SFO pandekager og grøntrester blendes i fars og forskellige varme retter. Kød andelen i retterne minimeres ved hjælp af bælgfrugter og grønt og oksekød er højest på menuen 1 gang om ugen i retter, hvor vi kan minimere procentdelen af indholdet af kød.

Vi laver også eftermiddagsmad til SFO-børnene. Det kan f.eks. være speltgrød, grovboller eller havregrødsmuffins. Det hele er altid ledsaget af et stykke frugt eller grønt.

Som led i vores fokus på sundhed og trivsel synes vi, at det er vigtigt, at elever og ansatte har adgang til frisk og koldt vand. Der er derfor koldvandsautomater på hele skolen, så frisk drikkevand kan tappes hele dagen.

Vi laver også hver dag ekstra mad, der kan købes direkte i kantinen. Men hvis du bestiller via skolemad.nu, er du sikker på, at maden er reserveret til dig.

Det koster kun 25 kr., og du kan bestille mad her.

Ved køb direkte i kantinen skal eleverne betale med skolekort. Vejledning til oprettelse og optankning af kort findes længere nede.

Fødevarekontrollen har givet os en elite-smiley, hvilket vi er meget stolte af. Du kan se rapporten her.

Hvis du har spørgsmål vedr. kantinen, er du velkommen til at kontakte vores Kantineleder – Tina Hauge Lybæk tlf. 2443 3771.

• Guide til at lave et skolekort til kantinen

Velkommen som bruger af skolekortet.
    Du skal som forældre først oprette dig selv som kortadministrator i step 1 og oprette dine børns skolekort i step 2.
    Efter oprettelsen modtager du en bekræftelses mail.

Step 1. Oprettelse som kortadministrator

• Åbn internettet
    • Gå til her
    • Log ind med MitID
    • Scroll ned og godkend betingelser
    • Sæt prik i ”administrer flere kort”
    • Tryk ”Fortsæt til næste trin”
    • Vælg skole
    • Udfyld felterne med e-mailadresse, navn og telefonnummer
    • Tryk ”Fortsæt til næste trin”
    • Opret kodeord på minimum 7 tegn, hvoraf mindst ét tegn er et tal
    • Tryk ”Godkend”.

Step 2. Tilføje kortbrugere/elever

• Gå til her
    • Log ind med MitID
    • Klik på ”Tilføj kortbruger” nederst i menuerne
    • Her skal du vælge mellem ”Elev eller ansat”
    • Udfyld nu felterne med ”brugernavn”, navn og evt. telefonnummer
    • Udfyld nu kortnummerfeltet med nummeret på skolekortet.
    • ”Tryk Godkend”

Nu er der oprettet en bruger med et kort. Du kan oprette flere på samme måde.

Optankning af kort

Optankning foregår ved. at man vælger at foretage en indbetaling. Beløbet, man indbetaler, skal herefter fordeles på de kort, man har oprettet. Dette er vigtigt, da kortene ellers ikke kan bruges som betalingsmiddel.

Spærring af tabt eller ødelagt skolekort

• Log ind som du plejer
    • Gå til ”spær betalingskort”'
    • Vælg brugeren af kortet og indtast koden, som vises
    • Tryk "Godkend".

Tilføj nyt skolekort (kræver det gamle kort er spærret først)

• Log ind som du plejer
    • Gå til ”udskift betalingskort”
    • Indtast det nye kortnummer
    • Tryk "Godkend"
    • Saldo fra det gamle kort bliver automatisk overført til det nye kort.
  • Vejledning til skolemad.nu

Vejledning til Skolemad